Eg skal møte ein buddhistisk munk på ei hytte i ein dal på Sunnmøre. Sjølvsagt skal eg det.
Ein knapp halvtime på sti innover til eit vatn med 10–12 hytter spreidd langsmed. Tradisjonelle, små hytter med rutete gardiner og døde fluger i vindaugskarmen. Her finst ikkje varmekablar eller vassklosett.
Tåka trykker seg nedover langs fjellsidene og gjer alt vått, vått, vått.
Eg ser på dronebildet eg har fått tilsendt, der ei raud pil peiker på hytta eg skal til.
– Du må vere Line. Kom inn!
Mannen i døropninga presenterer seg som Nitho. Han er energisk og blid. Blikket mitt jaktar instinktivt etter visuelle markørar, men både munken og hytta ser forbausande ordinære ut.
Kanskje ikkje så rart.
Dette er ikkje ein munk frå Thailand eller Tibet. Nitho vaks opp like i nærleiken og levde lenge det dei fleste av oss vil kalle eit vanleg liv – som Bjørge Berg.
Han studerte på Noregs Handelshøgskole i Bergen, blei siviløkonom og skulle vidare til familieliv, komfortabel årsløn og respektabel bil. Så skjedde det noko han meiner DNT delvis har skuld i.
Det skal vi kome tilbake til.
I dag kan Nitho sjå tilbake på 18 år som ordinert buddhistmunk, også kalla bhikkhu.
Etter å ha budd majoriteten av munkelivet sitt i Australia flytta han tilbake til Noreg under pandemien og var med å starte opp Den Norske Buddhistforening.
Nitho har ikkje fast bustad. Tidvis bur han i eit tempel i Oslo. Mykje av tida er han på reise for å undervise. Men no har munken ei pause i fjellet, åleine i fred og ro. Her har han optimale tilhøve for å fokusere på eiga utvikling.
Først når snøen kryp inn på trammen, reiser han vidare.